perjantai 20. marraskuuta 2015

Tilaustöitä...

Olen vihdoin saanut hankittua pajalle kaikki oleelliset pintakäsittelylitkut... saan siis pintaan niin patinaa kun rhodiumia, hopeaa tai kultaakin :)

Näihin pronssisiin koruihin tuli hopeointi ja patinointi& lakkaus...


Että kysykää pois, jos jotain näistä kaipaatte :)


Minä joka olin umpisurkea lukion fysiikan ja kemian tunneilla, olisi nauranut räkäsesti, jos joku olisi väittänyt, että joskus on tuttua galvanointi ja erityyppiset litkut erilaisine anodeineen :D vaan niin sitä on vaan rakennettu moisia... tuossa titaanianodi kultaukseen ja hienohopea-anodi hopeointiin... kaikki omin pikku kätösin väsätty.

Isäinpäiväkin tuli ja meni, ja tässä pari lahjusta siihen viikonloppuun:

"Kalakaverit"... kaulakorut isälle ja pojalle :) riipuksina aidot uistimet!

Isälle tuli vielä samaa sarjaa oleva rannekoru...

Tämä ei ollutkaan isäinpäivälahja, vaan meni lahjaksi vuonna 1955 syntyneelle... eli tuon aikainen 5mk hopeapannassa... panta patinoituna, joten passaa nahkanauhaan :)


Ja menipähän yhdelle isukille tämmöttinen avaimenperä muistoksi markka-ajalta :)


Tällä viikolla minulla onkin ollut TET-harjoittelijoita, joten pajalla on ollut vilkasta... siittä ehkä lisää myöhemmin :)

Hauskaa viikonloppua kaikille!


8 kommenttia:

  1. Voi, miten ihanat ja komiat on nuo uistinkorut!

    VastaaPoista
  2. Myöskin mulla hyppäsi silmään nuo uistinkorut. Tosi hienoja, tuo iskän rannekoru on ihan superpähee.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos :) ensin aateltiin laitella tuo leveään nahkanauhaan, mutta onneksi pääyttiin tohon.

      Poista
  3. Hei! Saako kysellä, mistä hankit tuon hopeointi/kultauslaitteen? :) Ebay on täynnä samanmoisten myyjiä, mutta jos jollain on kokemus hyvän ja toimivan saapumisesta perille asti, ottaisin mielelläni yhteyttä samaan myyjään. :)

    - Miia

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuo on alunperin Sar-Machinelta, mutta minä ostin sen kollegalta.

      Poista